2009.07.20.
Megkezdődött a két cég közös, 10 állomásból álló országjáró körútja a 21. századi talajkezelési csúcstechnológia bemutatására.
Az utóbbi évek slágertémája a gazdasági irodalomban a vállalatok között kialakuló stratégiai együttműködések és szövetségek, amelyek a versenyelőny biztosítása mellett elsősorban a vásárlók érdekét szolgálják. A téma szakértői egyetértenek abban, hogy a stratégiai együttműködések létrejöttének és fennállásának a hátterében két döntő motivációs tényező áll. Az egyik a költséghatékony vállalati működés, amire a legtöbbször azt a példát hozzák, hogy légitársaságok közösen üzemeltetnek járatokat bizonyos úticélokra. A másik együttműködést generáló faktor pedig a közösen vallott értékek, közösen tisztelt eszmék és hasonló irányba mutató vállalati küldetés mentén szokott kialakulni. Teljesen egyértelmű, hogy a Vaderstad és az AGRO.bio együttműködése a második csoportba sorolható.
A képet közel egy évvel ezelőtt készítettem Hajdúböszörményben a Mezőgazdasági Rt. telepén, a Syngenta Fiestán. Akkor valószínűleg kevesen gondolták, hogy egy évvel később ez a két cég 10 rendezvényből álló országos bemutatót rendez, hiszen a két cég között olyan sok különbség van. Az eltelt egy évben a különbségek mellett a nagyon markáns hasonlóságot is sikerült megtalálni. Mindkét cég alapvetően elkötelezett a hosszú távon fenntartható talajszerkezet megóvás, termékenység növelés és az álltalános talajépítés iránt.
A rendezvényeken - amelyek pontos helyét és idejét megnézhetik ezen a linken http://agrobio.hu/?base=news&type=item&newstype=1&id=154 - bemutatásra kerülnek a forgatás nélküli talajművelés kiváló eszközei és megtekinthető, hogy hogyan lehet egyszerűen felszerelni a Vaderstad gépekre a BactoFil JET berendezést, amellyel a BactoFil termékek egy menetben, gazdaságosan és a legkisebb hatékonyságvesztés kockázata nélkül kijuttathatók.