2012.10.07.
A Magyar Telekom Távközlési Nyrt. által szervezett Fenntarthatósági napon az AGRO.bio Hungary Kft. is részt vett a "Lecsós" közösségi kertben.
Az elmúlt hét Magyar Telekom Nyrt-val kapcsolatos médiahíreit determinálta az október 1-én napvilágot látott hír, miszerint a cég elbocsátja 500 dolgozóját. Előtte viszont - szeptember 29-én - megtartották a Fenntarthatósági napot, amely igazi konferenciafesztivál volt. Az eseménynek a Millenáris Park Teátrum adott otthont és mellette az éppen 1 éves fennállását ünneplő Lecsós közösségi kert is bekapcsolódott a fenntarthatóság témájának áttekintésébe. Amúgy ez az első magyar közösségi kert, amelyet a Kortárs Építészeti Központ szervezett és mintegy 800 négyzetméteren 88 parcellatulajdonos élheti át a növénygondozés és saját termesztésű növény fogyasztás örömét.
Az eseményről természetesen az AGRO.bio Hungary Kft. sem hiányozhatott, hiszen az indulás óta segíti a kertészkedőket a vegyszermentes és fenntartható kertészeti termesztés megvalósításában.
Az alábbi linkre kattintva megtekinthető filmen Póczonyi Zsolt, az AGRO.bio Hungary Kft. kiskereskedelmi értékesítési vezetője beszél a cég küldetéséről és a fenntarthatósággal kapcsolatos álláspontjáról:
http://www.youtube.com/watch?v=VOxtpYadHAw&feature=plcp
A Lecsós kert első éves tapasztalatairól készült film az alábbi linkre kattintva tekinthető meg:
http://www.youtube.com/watch?v=82OviWpO4Sw&feature=plcp
Az október kónapban aktuális kerti teendőkről beszélt Póczonyi Zsolt. Az erről készült videó az alábbi linkre kattintva látható:
http://www.youtube.com/watch?v=ApHcViNbQsw&feature=plcp
A Fenntarthatósági nap nagyon találó szlogenje a következő volt: Mentés másként. A logó pedig egy grafika, amelyen egy homokórában pereg le a Föld, amelyet egy F és egy N betű - amelyek vélhetően a fenntarthatósági napra utalnak - a belőlük kiinduló nyilak sugalma szerint próbál meg visszafordítani. Nem rossz az embléma, de a Bioszfakt kommandó megpróbált egy kicsit remixelni rajta, eltólva az egészet valami színesebb, képgazdagabb vizuális világba. Ehhez egy aranysárga virág közeli képét választotta, amelyre éppen rászállt egy méhecske, hogy virágport gyűjtögessen. A virág és a méhecske igazi multikultúrális fenntarthatósági szimbóleumok. A kép bal oldalának az alsó részére került a homokórás logó, amely szépen kiemeli a méhecske természetességét. Amúgy a méhek és a beporzó rovarok is belekerültek már a fenntarthatatlanság ördögi hálójába, nem véletlen, hogy a világ vezető mezőgazdasági vállalata a Syngenta is jelentős erőket mozgósít az Operation Pollinator programjának a megvalósítására, amely a beporzó élőlények védelmét és fennmaradását igyekszik elősegíteni.
Végezetül szeretnék megosztani Önnel, Tisztelt Olvasó egy nagyon érdekes és hasznos anyagot, a Magyor Telekom Nyrt. Fenntarthatósági szótár című kiadványát, amely az alábbi linkre kattintva pillanatok alatt letölthető: